2016/06/28

RECENZJA - "Lola i chłopka z sąsiedztwa" Stephanie Perkins


Tytuł: Lola i chłopka z sąsiedztwa
Oryginalny tytuł: Lola and the Boy Next Door
Seria: Anna i pocałunek w Paryżu 
Autorka: Stephanie Perkins
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
Ilość stron: 320
Wydawnictwo: Amber
Data wydania: 17 lutego 2015

Siedemnastoletnia Lola ma artystyczną pasję: projektuje kostiumy filmowe i teatralne. Na razie, zanim zacznie karierę w Hollywood, szyje je dla siebie samej – im bardziej szalona kreacja, tym lepiej. Codziennie wygląda inaczej: inny styl, peruka, makijaż. Jej stroje są zwariowane (jej chłopak rockman też), ale jej życie jest poukładane. Do chwili, gdy do domu obok znów nie wprowadzają się dawni sąsiedzi. Lola powinna trzymać się od nich z daleka. Zwłaszcza od Cricketa. Szczególnie po tym, jak ją kiedyś zranił. Ale okazuje się, że życie może być jeszcze bardziej fantazyjne niż jej kreacje…


Lola i chłopak z sąsiedztwa jest bardzo nie w moim stylu, ale o książkach Stephanie Perkins nie usłyszałam jeszcze nic złego. O Annie i pocałunku w Paryżu też słyszałam, ale nie czytałam. Jak podczas czytania Loli i chłopaka z sąsiedztwa okazało się, że te dwie książki są ze sobą powiązanie to się zdziwiłam i zaspojlerowałam sobie poprzedniczkę, co nie zmienia faktu, że ją przeczytam.

Jak czytałam tę książkę to polubiłam Lolę, myślę, że jest inna od tych wszystkich głównych bohaterek książek o miłości. Lola jest wychowywana przez dwóch ojców, których pokochałam przez całą powieść. Chociaż chyba z Andym bardziej w rzeczywistości bym się dogadała. Cieszę się, że autorka podjęła się wyzwania i Lola miała dwóch tatów.

Jak już wspominałam Lolę polubiłam, to, że codziennie jest kimś innym, ale jednak czuje się w tym komfortowo jest naprawdę niesamowite. Głowna bohaterka posiada niesamowitą pewność siebie, ale ma swoje wady: cały czas myślała, wspominała w rozmowach o swoim chłopaku Max'ie, którego nie lubiłam. Max jest bardzo irytującą postacią, jest arogancki i jak Lola wymówiła jego imię miałam ochotę dać jej w twarz. Jeszcze dopisze do wad Max'a to, że naprawdę źle traktuje najlepszą przyjaciółkę Loli, cały czas się popisuje.

Jak wcześniej pisałam Lola ma najlepszą przyjaciółkę Lindsey, którą polubiłam, troszczy się o Lolę. Nasza główna bohaterka poznała jeszcze postacie z Anny i pocałunku w Paryżu i te postacie też polubiłam. Dodam jeszcze taką mała rzecz: Anna jest naprawdę cierpliwa.

W zamian bardzo polubiłam Cricketa i jego siostrę Calliope też, mimo, że jest nie miła dla naszej głównej bohaterki jest w niej coś co przyciąga uwagę i da się ją lubić. Co do Cricketa - jest kochany, miły i troszczy się o Lolę, nie to co Max. I z tego miejsca widać kogo shippowałam.

Chciałabym tu też wspomnieć, że w książce znajduje się wiele literówek np.: niebieską wadę cukrową. Takie literówki naprawdę utrudniały czytanie.

Jak po opisie można zauważyć jest to książka o miłości, a takich nie jestem fanką, ale dopadł mnie kac książkowy w czerwcu i chciałam przeczytać coś luźnego i ta książka mnie z takowego kaca wyrwała. A teraz już są wakacje i można przeczytać coś w takich klimatach i naprawdę tą książkę polecam. Sama się zdziwiłam, że mi się książka o miłości podobała. Powiem jeszcze coś o zakończeniu: jest naprawdę... trudno znaleźć słowo... magiczne.

Książka dostała ode mnie 8/10, ocena jest dość wysoka jak na książkę o miłości, ale nie czytałam takich typowych książek zbyt wiele i powiem tak, że nie jestem jeszcze doświadczona w tym fachu. Ale Lola i chłopka z sąsiedztwa bardzo mi się podobała, miło i szybko sie ją czyta. Na pewno nie żałuję ani minuty poświęcona na ta książkę.

Czy wy czytaliście Lolę i chłopaka z sąsiedztwa lub Annę i pocałunek w Paryżu? Jeżeli tak to co o nich sądzicie? I pytanie na dziś: jaka jest Wasza ulubiona książka o miłości

2 komentarze:

  1. Widziałam ją kiedyś za grosze w jakiejś księgarni internetowej i żałuję,że nie kupiłam.Może kiedyś jeszcze trafi się tanio.Moją ulubioną historią miłosną jest ''Zanim się pojawiłeś''.Co prawda jeszcze nie skończyłam jej czytać,ale jestem ponad połowę.Kocham tę powieść! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedyś przeczytam, ale poczekam jak będzie na nią promocja lub będzie dostępna w bibliotece :)

      Usuń

Każdy komentarz sprawia uśmiech.